Från och med 1 januari 2016 bildar CeSam tillsammans med CeHum och Medieverkstan Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik, HSD. HSD blir därmed ny hemvist för de studenter som har hemvist CeSam.

Under början av 2016 kommer personalen som sitter i F-huset plan 6 att flytta till Svante Arrhenius väg 20 A (Arrheniuslaboratorierna hus P, våning 3 och 4). Ny hemsida finns på www.su.se/hsd.

HSD tar över hemvistansvaret från CeHum och CeSam och blir således hemvist för:

• Ämneslärarstudenter med ingångsämne historia, religion, samhällskunskap, och geografi
  • Kompletterande pedagogisk utbildning inom humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnen
  • Kombinationsprogrammet
  • Lärarprogrammet mot skolår 7-9 och gymnasieskolan med Företagsekonomi, Geografi, Psykologi, Samhällskunskap, Samhällsorienterande ämnen, Estetiska lärprocesser, Historia och Religion som förstaämne.